onsdag den 31. maj 2017

Welcome to Hell0

Min kropsbevidsthed er dårlig. Blågårds Plads, 19. maj, 16:06.

Stressen sidder i mig som en influenza. En årelang influenza. Det kræver stort fokus, store anstrengelser; fysiske såvel som psykiske, at undgå at blive manisk eller deprimeret.

Jeg ryger lidt pot.

Det er den første sommerdag. 25 grader, mindst. Helt vidunderligt, følelsen af at verden er åben igen, mulig igen.

Chris Cornell døde i forgårs, jeg fik det at vide i går, først da Ditte fortalte mig, at Chris Cornell vist er død. Det sank ikke rigtig ind, jeg var lige vågnet, da hun sagde det. Siden flød mit fb-feed over med nyheden. Efter en koncert med Soundgarden i Detroit blev han fundet livløs på sit hotelværelse. Kun to timer efter han var gået af scenen.

En ældre kvinde med voldsomme tics går forbi. Hun ser ud som blev hun igen og igen af den samme hveps.

Aftegninger af egen skrift/praksis.

Hver eneste sætning er en katarsis.

To flaskekapsler ved siden af min bænk: GRØN TUBORG. TUBORG. PILSNER ØL. + Carlsberg. MASTER. BREW.

Nogen har efterladt en (tom?) flaske RECOVERY SHAKE i gruset bag mig.

En solsort baskede forbi i en spiralbevægelse mod jorden. Nu står den ved siden af mig, går i en bue udenom. Holder øje.

En midaldrende mand med

*

I græsset ved en af Søerne, lidt til højre for Baggesensgade. Jeg gik forbi en begravelse i Kristuskirken. En ung kvinde med nedslået blik og hænderne på styret af en klapvogn til tvillinger. To ældre kvinder med hver en hånd hvilende på den yngre kvindes hoved, samt hendes skuldre.

En plasticsvane med to børn ombord.

SØRENES. BÅDULEJNING. BOAT RENTAL. HERE.

KAFFESALONEN. ØKOLOGI. &. TO GO.

Og en øl.

Og lidt mere pot.

Og en tot græs.

En guitar. En mundharpe. Styx er fyldt med mygx.

Og den larm.

Umiddelbart efter jeg har skrevet noget ned, bliver jeg svimmel.

Faste former.

Krusninger på vandet.

Lyden af en klapvogn. Et glimt af den. Et hjul, barnet, så lyst i solen.

Punkt1.

To Go.

Smoothies.

Capuccino - Kaffe.

Espresso - Café Latte - Americano.

Købes på Badebroen.

EACT.

TOP TOP TOP.

YT.

& I KAFFESALONEN.

Chris Cornell er død, han hængte sig selv. På videooptagelser fra hans sidste koncert, sidste nummer var Slaves & Bulldozers fra Badmotorfinger fra 1991, ser han dopet ud, isoleret, træt. Han blev 52 år, jeg har kendt ham siden jeg var 13. Det giver 23 år. Han blev 16 år ældre, end jeg er nu. For 16 år siden var jeg 20, han var 36.

Mit afskrivningsværk, De sorte Notesbøger, skal afsluttes på Skt. Hans. Derefter udgives i Antipyrines mappeserie. Den har ligget stille for længe. Og Mathias skylder mig een. Blyant på kalkerpapir fra bl.a. denne notesbog. Palimpsest af mine notevirksomhed siden januar. Udført & trykt på Lily Brobergs Vej 51, st. tv. Etc.

Café au Lait.

Chokolade - Grøn te - Te - Soya Latte.

Klokken er 17:24.

21 svaner. 5 af plastic.

Friluftsland.

Støvsugerbanden.

Vandet gør mig svimmel. At det bevæger sig mod venstre, imod skriveretningen.

En hel indvandrerfamilie på en cykelbåd. Hvor kommer fordommene fra?

Lige når potten rammer, føler jeg en modstand. Noget i mig frygter virkelig forandring.

Alene det at tænke tilbage, mindes, er en kamp.

Nu rejser jeg mig op.

JUSTEAT (på siden af en kridhvid bil).

Børnene fra før var også af anden etnisk herkomst end dansk.

*

“Nothing seems to kill me / No matter how hard I try” - Pretty Noose; Down on the Upside, Soundgarden, 1996.

En and renser sine fjer med næbbet.

*

INDFLYTNING

WELCOME TO HELLO

INDIEN

*

Staden. 18:33

Næsten alle smiler. Jeg går bare rundt. Sidder ned.

Der sider nogen og ryger tjald overalt.

Nu vil jeg prøve, det jeg har købt. En helikopter flyver henover. Nogen hoster på den anden side af kanalen. Eller er det en voldgrav.

Skolejoints, som Anders kalder dem.

Selv den mindste erkendelse er voldsom for mig.

En myg, en vandloppe.

“Alt kommer til os i fragmenter.” Henrik Nielsen.

Husk at få UDFALDENE fra Troels. De rummer materiale til både Welcome & INDIEN.


http://larsbonoergaard.blogspot.dk/2017/05/welcome-to-hell0_31.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar