torsdag den 2. juni 2016

trafikulykker/ glemte tamponer betændelse i skedehinden videre til hjernebarken/ et spørgsmål om få sekunder/ en glemt cigaret iltmangel i 4-5 minutter/ benskinner gummihandsker lortebleer/ at vaske en ældre kvinde man kun lige har mødt/ i skridtet med en skumklud/ lort ud over det hele op ad væggene ud over sengen det hvide lagen kugledynens gummibetræk gulvet/ lort på hænderne i den næsten tandløse mund/ de få som er tilbage er ikke andet end brune stumper/ og lort langt op i skeden jeg graver det ud med min handskebeklædte finger hun hviner mens jeg kæmper/ mod kvalmen min selvmedlidenhed/ jeg vil ikke brække mig her på dette institutionsgulv det her gudsjammerligt/ med dets iskolde klinker og lunket vand/ ikke her/ bideskinner

uridomer stomi/ og rygepauser/ kaffe, for guds skyld/
en der døde i sit eget ælte af blod og lort/ kollapset i spasmer/ bugspytkirtlen smadret af mangeårigt misbrug/ alkohol især men også heroin/ bare for at prøve det/ så er det prøvet/

han fik fred sådan siger vi/ fyrfadslys ved døren sådan gør vi/ hjælper sjælen videre/ hvorhen/ om vi så tror på det eller ej/ sjælen, hvad er det/ at vi i os har noget/ løsrevet fra materien/ adskilt/ at vi er mere/ mere hvad/ sprit

Ingen kommentarer:

Send en kommentar