mandag den 11. januar 2016

KOR: HOLD NU KÆFT



*


det er os der taler nu vi betaler
din løn vi er dine kunder

*



det var da jeg kørte i bus i verdens højeste bjerge, hørte vi det meste soft musik i verden, celine dion, for at vi ikke skulle bemærke, at vi kørte på kanten af et afgrundsdyb, vi skulle bedøves med høj popmusik, for at vi ikke skulle blive vanvittige af dødsangst,

*



jeg har altid været en god onkel


*

nutid er ikke altid vi gør det bare igen så træder vi på scenen så synger vi en sang om revolution kig om bag ironien, sæt øret helt ind til konservesdåsen og snak med vinden som får fart og lærken synger smukt og klart skal vi ikke høre det en dejlig sang ved et sankt hans bål, sildeben, jeg er skabt til åbne vidder nær ved havet vil jeg bo jeg er skabt til skumringstimer og hanegal på afstand og hus til hus gennem verdens største bjerge her sidder jeg og synger min sang om fred og frihed for både krop og sjæl kalkunhest en lille rynkeby fra anden eller tredje, dem med de underligt slæbende fødder og tekno, ikke at det ikke er paverne. 

*

Open that fucking cunt


så lægger jeg en krans af løv 
et sted hvor runestene står som vidner 
om en tanke der har holdt i tusind år
lad mig høre bølgens brusen 
og mågens morgenskrig 
en pølseskinnende mårhund

*

en ruse
en rot kom smut henover hegn
bogstaverne lyder forkert i’m sorry

*


i en ubåd som er gul

*



i en ubåd

*


åh, åh.

*



nikolaj nikolaj åh rugen den gror højt og frøerne de bobler
de ligger i græsset og de bobler de slår 
deres ganesegl ud
og fylder sig med luft
de står på en glat sten og venter
ganesegl, har jeg nævnt det,
ganeseglet, dens geografi, det blir min næste forelæsning
hold vejret i tusind år så er du i himlen


*


med forvrængede stemme er vi gået videre fra bålet nu
vi er på vej til sydfyn vi skal med tog, det er for kompliceret
at tage bussen

*

tryllefløjten hvad skal vi kalde den en gudenå

*


et å, hør det for dig

*


det er helt galt det er noget andet det er en hvad skal vi kalde det det lyder som en slange hvad kan det være en helt ny lille vandløb lille hvad skal vi med en vandflask er der realiteter siger du hvad skal jeg sige når jeg ser

*



jeg kunne bare mærke det, hun elskede ham ikke

*



just hold hands


*

åh, ok, det er der vi er: jeg kan også fortælle om dengang min havesaks
var i slagsmål med tre sødeste vildsvinedukker fra Neap, Lis (fr. 2344.9)


*


vi gider ikke det ny fluffy hjerte,
vi kan lide det gamle, meget røde,
helt røde, rigtig røde,
det røde, rødeste
rødt




***

Ingen kommentarer:

Send en kommentar