onsdag den 22. juli 2015

Note. Cirka 1½ år gammel.

og jeg faldt i søvn. havde glemt 
at tage min psykofarmaka (150 gr. venlaflaxin depot dgl.) 
og så får jeg abstinenser i søvnen. 
det giver vilde drømmeridt. jeg kørte 
en stor bordeauxrød chevrolet gennem østeuropa, 
ad små mudrede stier, gennem floder og dybe, rådne skove, 
der var røvere og der var nybyggere 
som man kender det fra westerns, 
jeg var i krig mod mohikanere, 
jeg kom til det indiske himalaya 
og lod mig indlogere i en bygning 
hvor alle røg hash og tog lsd-trips og kneppede 
i vilde orgier, jeg tog selv del, 
men det fyldte mig kun med mere angst, 

 så gik jeg ud og åd pizza, pizza i himalaya. 
og der var backpackere over det hele, 
jeg kunne ikke holde dem ud, 
jeg fandt min wincherster frem og begik massakre. 
så var jeg tilbage i cirka ukraine, kørte rundt 
i et futuristisk skinnende hvidt og sart blåt badeland, 
kørte i bølger og gennem vandfald, 
der var kunstige blomster og dyr, det var internettet, 
det var en virtuel verden, og der var ingen vej ud, 
jeg skulle nå en færge, jeg skulle mødes med min døde far 
og jeg fik dårlig samvittighed, jeg vidste at jeg havde glemt ham, 
at jeg ikke ville nå det. men han tilgav mig 
telepatisk, og jeg vågnede badet i sved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar