torsdag den 9. juli 2015

Lille stk. dramatik direkte fra kedlen:

Første akt indtil videre:
Lille Hønsesjov: Skal vi ik ta på Fjolrikken?
Ham med næbbet: Det ku da være meget sjovt.
Natascha: Nej. Vi er kommet for at diskutere, jeg HAR sagt det.
Næbbet: Det er også rigtigt, jeg var lige ved at glemme det, fordi Hønsesjov nævnte det med Fjolrikken. Men det er ikke det vi skal, nej. Det er rigtigt, det du siger, Natascha, søde skat: Vi skal diskutere ...
Bo og Linda: Tak. Vi skal tale om det præventive og det forplumpede i Gerd Carsten Nielsens nye digtsamling, den med koklokkerne, hvad er det den hedder?
Næbbet: Hvem er I?
Natascha: Lange XXX. Det hedder den, Lange XXX.
Linda: Ja, det er det den hedder.
Næbbet: Er det hende med fehåret, hende der Gerd Carsten?
Bo: Ja, det er hende.
Hønse: Kaffe?
Petrean: Viiiin!!!
Melvin: Fedt.
Kalvan: Er der nogen der ik har læst den? For så sys jeg godt de ku gå.
Slut på første akt indtil videre.
  • Lars Bo Nørgaard Jeg hører Natascha for mig, hun siger: "Jeg vil gerne problematisere, det du dér siger, LBN, om drøm og virkelighed: Jeg mener ikke man nødvendigvis kan sætte en klar mur, eller hvad skal vi sige, afgrænsning, op mellem de to sfærer, eller situationer, altså i forhold til bl.a. Deleuze og Huskimann, hvis nogen er med på, hvor jeg vil henad."
  • Bjørn Krag Rasmussen således også eksemplificeret i drueagurkens vandring gennem samlingen finder vi GCNs særegne opgør med det jævnføre og det befordrende
  • Lars Bo Nørgaard Personligt bryder jeg mig ikke om den drueagurk, dér mener jeg at GCN går for langt, at sammenstille det salte med det sure, og så overføre det til den menneskelige bevidsthedsproblematik, er simpelthen for snusket til mig.
  • Bjørn Krag Rasmussen jeg hører hvad du siger, men snusketheden er jo dybt forbundet med det omsiggribende blege, der kontrasterer drueagurkens fremfærd på en sønderrivende vis hvis du spørger mig
  • Lars Bo Nørgaard ok, det er fint, at du synes det, det skal ikke skille os ad. men det skal det så alligevel: for jeg ved simpelthen ikke hvor du finder det blege i LANGE XXX. jeg ser kun mørke og opklaring, regnbygerne er jo netop noget som findes INDE I drueagurken og kan således ikke henregnes til blegheden, som efter min, og i øvrigt også Nataschas, mening, er en fuldstændig YDRE omstændighed ved det muskulære.
  • Bjørn Krag Rasmussen jo men apropos det muskulære må vi ikke glemme at også kalvetungen den harmløse viser sig at trække veksler på en hidtil ukendt faktor jf det sidste X i XXX, hvorimod det blege (og det finder jeg fx i nudelsalaten og arbejdet med surbundsdejen) opererer, som du selv så rigtigt angiver, udenom mørket og regnen
  • Lars Bo Nørgaard nudelsalaten er vel egentlig et billede på inklusion i det senmoderne sukkerstads. også kaldet Fluffy Hearts. altså jvf. Uggiholm og Dæksels afhandling om det strubeversive hos bl.a. Johanne Grønvang, Duller Mallaki og andre.
  • Lars Bo Nørgaard nåja, surbundsdejen, skriver du, ser jeg først nu. det er rigtigt. så bare glem det, jeg lige skrev, det er forkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar