mandag den 29. juni 2015

Tillæg IV til 'Vores 74 m2'








































Det holder aldrig op, flytte rundt, komma, komma, streg, sådan tegnes du og jeg, solen er ved at have afsluttet sin runde om jorden for i dag, og brødet spiser sig selv, jeg skulle have været i Føtex i dag, i går glemte jeg en stikdåse, som jeg havde købt, den ligger dernede og venter, går jeg ud fra, eller er det noget jeg lige fandt på, og hører noget musik som er indspillet for over tyve år siden, jeg fatter det mindre og mindre, at opretholde kategorier, min mave har ikke plads, mine skuldre vil længere ned, min rygrad, nervesystemet tigger om våbenhvile, pauser, dvaske oaser, øjeblikkes ro, jeg tvivler på at det er muligt, men jeg vil, og jeg er sikker på at vi er mange, som vil noget andet end alt det lort der sker overalt, det er ikke holdbart, kragerne sidder og glor på os, i Kanyakumari, Indiens sydligste spids, så og hørte jeg en krage prædike i en kirke, kristen og bygget med økonomisk støtte fra Caritas Norge. Kragen kragede over alteret, det var næsten for meget, næsten for tykt, men det var virkeligt, jeg har fotografier og en lydoptagelse, hvis du tror på beviser. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar