fredag den 26. juni 2015

Tillæg III til 'Vores 74m2'









Lydene af nedrivningen fletter sig ind i min søvn. Der er ikke tale om dynamit og bulldozing og smadder, men tværtimod en langsommelig afmontering, nærmest en gnaven. Allerede nu står en af de i alt tre blokke fuldstændig afpillet med kun betonelementerne tilbage. Tomme rum, hylder uden indhold. Rum nøjagtig magen til det vi bor i, men som endnu er fyldt med ting som minder os om noget andet, en sten, som bare er en sten, men ikke bare en sten, fordi jeg har samlet den op i Indien, nær det Arabiske Ocean, den der dag, hvor jeg også havde kig på en anden sten, men noget i mig (hvad var det?) sagde mig, at den var tabu, den måtte jeg ikke tage. Hvorimod den jeg så har stående her indenfor rækkevidde lige nu, den måtte jeg godt tage, sagde den lille stemme i mit hoved (hvilken stemme?). Og den står der og minder mig om så meget. Troels grinede fx meget af, at jeg var blevet så glad for den sten, som faktisk er ret stor, og var rent rationelt dum at slæbe rundt på, på en lang backpackrejse i Indiens tumult og lange stræk i svedende togkupeer (jo, togkupeerne svedte sgu). Men den kom med hjem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar