tirsdag den 2. juni 2015

Ejler Nyhavn præsenterer sin nye bog 'Basker' (som i den grad kan anbefales):





FRA 'BASKER':

"Jeg forlanger snart en dag, en morgen, at vågne uden raseri og angst og pumpende hjerte, men bare med en stille voksende vished om at være vågnet endnu engang efter endnu en søvn. Jeg har fortjent det."
*
"en overgang hører jeg
min undergang i alt der dytter sig
træt inden en ny, hver dags sorte bræmme"
*
"Der er kropslugte svært bundet til det at repræsentere. Der er hinder så antydede mellem intet og noget, at kun tiden ved om de brister. Og hvor er det skide samfund jeg så gerne vil være en del af, hvor er det sammenrend bare af hoveder, hvor de stemmer der lyttende skal gøres til mine egne? Jeg så gerne hundeglam. Men alt jeg ser er haikudigtere, der gør i kobler, og dyrets tal er 5-7-5, og så hellere nazisme eller line-dance, men en udgang hér, hvor? Jaget og ikke engang et ærligt Gestapo i røven."


HØR EJLER NYHAVN FORTÆLLE OM 'BASKER' HER:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar