torsdag den 25. juni 2015

OPRET HAVET

Det her er en meget fantastisk tråd, lige til at hive ud og putte på papir, og med sløjfe og bånd og konfetti til udgivelsen. Dronningen skal komme og klippe papirklip, nej, gemalen skal komme og danse og have hundene med.
 Svømmede. Hvad svømmede. Ræven, ræven svømmede ud på øen og åd æg. Hvorfor æg. Storkeæg. Hvaffor stork. Skestork. Skestorken, den er besynderlig, den har vi ikke set før, den har korte ben, og et underligt næb som den spiser suppe med. Hvaffor suppe. Det ved jeg ikke, frk. Så spiste jeg en kebabwrap fra Superbrugsen, den var dårlig. Livet er godt. Kort og godt. Hvaffor tårne, nu kan jeg huske det, eltårne, stærkstrømstårne, de er ved at pille dem ned, kablerne er allerede væk. Hvor skal svalerne så sidde. Ved ikke. Engang var der en der døde. Hvordan. Han fik stød. Kan klatrede op i stærkstrømstårnet, så døde han. Det er en historie fra min skoletid. Senere kommer der fotografier. Jeg er i Fjerritslev, jeg er helt vild. Det er en oprydning, det her.
igeret ·
Godt. Okay. Jeg forrådte havet i dag. Jeg skulle have være derude, men jeg gjorde det ikke. Men blev jeg så i Fjerritslev, spørger du. Nej, jeg kørte til fjorden, jeg kørte over fjorden, jeg så en reje og en måge, jeg så vand, jeg så bro, jeg så der stod nogle tårne, hvaffor tårne, tårne. Nu kan jeg ikke huske mere. Grusgrav, tyske bunkers, blæst, det blæste, jeg kunne ikke få ild på smøgen, der stod en lille hankat og kiggede, hankat, nej, ræv, der stod en lille ræv, og ræv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar