onsdag den 8. april 2015

Oberstbrev

Nå. Solen skinner som om den fedter for nogen, dronningen måske, hvem ved, jeg er ligeglad. Og dog. Men det var ikke det jeg ville fortælle om, her ovenpå en snaps eller to. Ok, tre. Det er påske, og varer lige indtil jul. Jens Ole den bette herlige, men også indbildske knægt sidder inde på sit kammer lige bag muren, som vi kalder den (kunne godt bruge et par stærke soldaterhænder, hvis du forstår), og er helt ellevild, fordi han har opdaget at der findes noget, der hedder Blurb på internettet, og hvor man kan lave sine egne bøger. Du ved han har illusioner i den retning, forfatter skal man være, og skrive om sig selv til hele verden, så ikke et øje tørt, og hvis det stod til mig, så frem med gabestokken igen. Han mumler og hyler op om vildt mange penge og 'på forsiden af MetroExpress' og X Factory og 'pisse-blikmand' (hvad mener knægten, det er vel noget fra børnetime, Rasmus Klump), og nu snakker han om kæmpeskibe og en Porsche. Det er altsammen godt nok. Ungdom. Det er en bog om dengang han var i fængsel, siger han, og ser sur ud, så jeg er lige ved at komme til at smile. Jeg låste ham inde på dasset for et par uger siden, fordi han havde balderet en vase med nogen blomster i fra hende den hæslige nede i Grønnegade, som ikke vil lade mig  i fred, egentlig godt nok at han balrede den, så havde man en undskyldning for ikke at have den stående fremme og prangende, hvor mange farver findes der egentlig, men han skal jo også lære, knægten, og man har ansvar, han fik også lige et drag over nakken, en hånd, et kærtegn, ikke noget voldsomt, ikke noget med varige mén, der skal være rimelighed til, og det er der her på matriklen. Går det ellers godt? Lad høre fra dig. Venlig hilsen Nebel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar