onsdag den 8. april 2015


  • Knud Steffen Nielsen En hummelbi tror den ka svømme. hajen ka godt. Den er forskellen. 
    En ko er et dyr, der ikke engang kan svømme eller dykke. Det kan en haj, den dykker som en dykker. En haj kan lugte på 800 km om der er noget i vejen med vandet. 
    Er du kommet ind og vasket hænder nu? I gamle dage, i 1200, da brugte man hajer til at lugte om der var blandet beskidt i.
  • Lars Bo Nørgaard Jens Ole skal vaske hænder i meget lang tid.
  • Knud Steffen Nielsen Han minder om en blodmår, jeg engang havde hjemme. jeg måtte male advarselstrekant i hovedet på den, fordi folk skulle ikke komme den nær. Dens mund var som en motorsav. Efterhånden fik vi os snakket ind på hinanden.
  • Knud Steffen Nielsen Voksne, siger du Lars Bo. Ja, jeg har prøvet med lidt kvalitetstid med ham. Og prøvet mand-til-mand. men det kører ikke rigtigt. Og jeg ved, du har også prøvet med puddersukkersnak, men hvad fører det til?

POST SCRIPTUM

Det man tit, måske altid skal forstå, for at man kan sætte pris på noget som helst, som mennesker har frembragt, er, tror jeg, at der er en krop bag, og en krop med en erfaring, som søger at blive formuleret gennem for eksempel Kurts skrig og smadrede soloer og sans for den gode melodi. Hvad ligger bag det man hører eller læser eller ser. Hvilken erfaring forsøger at formulere sig, at oversætte sig selv, til noget, andre, for eksempel dig eller mig eller Frances' bevidsthed. Man må gøre sig åben for andres erfaring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar