søndag den 2. november 2014

Man kunne også læse
en forfatters værk ved hjælp af viden
om hvornår på døgnet denne forfatter skrev, undersøge
denne videns eventuelle betydning for værket.
man kunne også undersøge hvad
denne forfatters foretrukne morgenmad
var, og middagsmad, og hvad med aften, mellem-
måltiderne, og hvad var næringsværdien, hvor lang
forventet levetid, bedstemors hår. Der er
så mange vinkler.

....

Det hjælper
med at rydde op
i dagens info
og refleksioner, sansningernes
spidsrod.

Og
af sted
mod søvnen.


....


Det handler om
symbiose, fælles-
skaber, det handler om
en konstant og åben samtale
med alt, alle tider, alle
steder, det handler om
at blive ved
med at snakke

...

Jeg er lige kommet hjem
fra en koncert inde i byen, med
Cat Power, sidst jeg hørte hende spille, det
må være syv år siden, sagde hun at hun havde ondt
i øret, og kunne derfor ikke høre sig selv synge, hun var
hele tiden ved at give op, men hun blev ved, kappede sange over
på midten, eller hvor som helst, kunne ikke huske teksterne, undskyldte,
undskyldte, det gjorde hun også her til aften, nu var hun
blevet gravid, det gik meget bedre, denne gang, hvor
jeg tror hun gennemførte, jeg ved det ikke, for jeg var nødt til at smutte
efter godt to timer, for at jeg kunne nå min bus herud, hvor
kollegiet ved siden af holder højlydt fest, lyden af høj bas og
mange ivrige, berusede stemmer flyder ind gennem
den åbne dør til fingrene som danser
til deres egen musik, deres egen fest,
lige her, ved siden af.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar