tirsdag den 18. november 2014

'Bålene brænder' er nu også til salg i Antipyrine Boghandel i Kunsthal Aarhus


"hver eneste lille sten i Varanasi er hellig for det var der universet begyndte hver eneste lille sten er rester af begyndelsen de er det første stof vi indsamlede nogle af dem lagde vi i en vitrine så var de kunst og kom i avisen nu ved jeg ikke hvor de er febrilt samlede vi ind lagde stumper og stykker af vores tur igennem Indien i poser for at bekræfte at det fandtes at vi virkelig var der og du kære læser skal bevidne det du må tro på os at det virkelig er sandt føler mig som ja som hvad som mine piller måske de små kapsler med små gryn af venlaflaxin mod min angst rasler mod ganen videre ned gennem halsen altid den kvalme min mave afviser dem som om kroppen min hjerne vil ikke være ved sin lidelse at den er blevet den påtvunget det er sådan jeg føler mig som kapslerne ned gennem halsen til maven og videre ud i blodbanerne til hjernen og alligevel bliver de optaget det er nødvendigt vi er uafviselige vi har lommerne fulde af guld fra flyet så vi solen stå op over Indien og vi dykkede ned i mørket de små bål brændte i Delhi lige før solen stod op og vi overlevede og vi ventede og ventede i lufthavnens nedkølede tomrum mellem derhjemme og hvad-ved-vi og ingen alkohol i miles omkreds og himlen udenfor gul gusten forbrændt fossile tågebanker umulige for sunde lunger vi ventede mens hæren kaprede vores fly og fløj til Kashmir for at nedkæmpe en opstand vores fly nu med bugen fuld af våben vi vidste ikke hvad men man kommer ikke nødvendigvis frem"




Bålene brænder 
© 2014 Lars Bo Nørgaard & Troels Emig 
Limbo Library / København 
Text: Lars Bo Nørgaard
Drawing: Troels Emig
Collected material in sealed plastic bag:
Lars Bo Nørgaard & Troels Emig
Sound Recording: Lars Bo Nørgaard & Troels Emig
Sound editing: Jonas Breum Jensen 
Typeface: Lucida Grande 
Edition: 150
ISBN 978-87-92709-05-9

Bålene brænder (The Bonfires are Burning).
Site specific publication, made in and about North India. 
The publication consists of Six pages of text by Lars Bo Nørgaard, and six pages of drawing by Troels Emig. 
One CD with recorded sound and one bag with collected material. None of the bags contain the same material.
The publication is made in an edition of 150.

http://kunsthalaarhus.dk/#overlay=boghandel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar