onsdag den 20. august 2014

Lassebrev XVII

Sad lige og drak kaffe, og havde det egentlig helt godt. Så kom jeg til at tænke på engang hvor det bankede helt vildt på døren, så jeg troede der var kommet en orkan. Men det var bare Muskle. Han havde fanget "alle edderkopper i hele verden", han havde en ordentlig sæk slynget over skulderen som bevægede sig og sagde "stop det her, luk mig ud, svin og røvhul" og andre grimme ting. "Hvad er det," spurgte jeg. "Edderkopper, for fanden," sagde Muskle. "Må jeg lige kigge?" "Nej, så får du edderkopper over det hele og de æder dig." "Det tror jeg ikke lige." Så snakkede vi ikke mere om det. For han så helt vild ud, du ved hvordan han kan være. Så ville han låne min store gryde, den til lejrbål. Jeg sagde bare OK, for gad bare ikke mere med Muskle. Senere var der en masse politi henne ved ham, og nyhederne. Og så hørte jeg ikke noget fra ham i en årrække. Nu er han så kommet tilbage. Regner med at komme til at tjene godt på det, for det er ikke bare gratis at leje min gryde jo, og til 50 kr. om dagen, så kan du selv lave regnestykket, når jeg ikke har set noget til den i 7 år. Og har osse købt en del fastfood i perioden, hvor jeg ellers ville have lavet maden selv - den regning får han osse lige oveni. Og for fedtsugninger osv., den tid lægerne mener mit liv er forkortet med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar