onsdag den 20. august 2014

DET SÆDVANLIGE

Hovedpine, det er
nakken, spændinger, jeg har forsøgt
at blødgøre den (musklerne) med nogle yoga-
agtige øvelser, det har ikke hjulpet, nu
har jeg taget to iprener, og det føles
som om en varme
breder sig, mine øjne
bobler, jeg har osse drukket
en øl, hvad
med noget te, i nat
i drømmen havde jeg tørre læber, og intet
hjalp, jeg var til en meget stor festival, alt
for stor, umuligt at finde rundt, jeg nåede aldrig
nogen af koncerterne, skulle jeg mon selv
spille, og der var en kvinde, hvem var hun,
hun ville mig hele tiden
noget, jeg ville
væk, men mine læber, det var som om alt
klæbede til dem, og jeg
vågnede tung og mange år
ældre, livet var gået, og jeg gik en tur i det hysteriske
vejr som et sind, ind i REMA 1000, hvor jeg købte
hverdagsgødning og nye planter;
koriander og en som hedder pletter
i luften, som hvis papiret var vejret man trækker, og bogstaverne
blade eller andet godt,
men jeg skriver jo det her direkte på computeren, hvad
står bogstaverne så på, og hvad er bogstaverne
lavet af? - Pixels.
Men hvad er det? På turen så jeg osse
mirabeller, røde og gule, ligge i græsset som
kloder fra min barndoms

nej jeg stopper her, lortet
virker ikke. Jeg vil forsøge
mig med
et varmt brusebad. Pisnakke. Lorte-
hoved.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar