lørdag den 9. august 2014

VI TAGER BARE TIL SCHWEIZ

der er altid, for satan,
rettelser, det holder
aldrig op, flytte rundt
på et komma, komma, streg,
sådan tegnes du
og jeg, solen er ved at have afsluttet
sin runde om jorden
for i dag, og brødet spiser jo
sig selv, er det ikke sådan det er, jeg skulle
have været i Føtex i dag, i går
glemte jeg en stikdåse, som jeg havde
købt, den ligger dernede og venter, går jeg
ud fra, ellers er de nogle røvhuller, så har de rent faktisk
stjålet fra mig, udnyttet min fraværende hjerne, som man siger, siger man
det, eller er det noget jeg lige fandt på, og at høre noget
musik som er indspillet for over tyve år
siden, er det at være der, er det i det mindste
at være i forbindelse
med dengang, hvad er det, jeg fatter det mindre
og mindre, at opretholde kategorier, alt
det, rend mig, orker det ikke, min mave
har ikke plads, mine skuldre vil
længere ned, min rygrad, nerve-
systemet tigger om
våbenhvile, det krav om mening, meningen, hvad mener du,
jeg mener: jeg kan godt klare det, men resten, alt det andet
som er mig, det gør bare nas, det holder ikke, men
der er ikke mange steder, at gå hen, er der
nogen, andet end pauser, dumme oaser, øje-
blikke, jeg tvivler på at det er muligt, at vi
kan, men jeg vil, og jeg er sikker
på at vi er mange, som
vil noget
andet, det er ikke holdbart, kragerne sidder
og glor på os, hvis jeg var dem, ville jeg vente, jeg ville
bare vente på at vi er væk, tænke: hvad
har de gang i? set overfladen af en anden planet, sendt
et køretøj derop, hvorfor, deres munde
er de dummeste munde vi nogensinde
har set. Jeg så en krage prædike
i Kanyakumari, Indiens sydligste spids, i en kirke, kristen
og bygget af Norge, norske penge, kragen sang over alteret, det var
næsten for meget, næsten for tykt, næsten, næsten, men det
var virkeligt, jeg så det, jeg hørte det, jeg har
fotografier, lydoptagelser, beviser, hvis du
tror på beviser, det er
ligemeget, havene stiger, vi tager bare
til Schweiz, der er rigeligt
med plads, vandfald og motorveje,
Toblerone, lille ko, direkte demokrati og
nåja, det er røv, men det
skal nok blive godt

http://lubrikant.blogspot.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar