mandag den 21. juli 2014



       det er bagefter, allerede taget videre, jeg er os, vi er hinanden

 vi kan kun se tilbage, vi lever
forsinkede, vi er forsinkede, og printerkablet har været i stykker
i månedsvis, jeg ved ikke,

hvorfor jeg ikke har fået købt et nyt, jeg skal bruge så meget tid,
hver eneste dag, på at trække vejret, det er ikke nogen enkel opgave,
det kræver stor koncentration at gøre det ordentligt, men det giver sig selv,
man skal bare give det plads, der er ikke noget at have kontrol over,
kontrollen kan klare sig selv, den klarer sig selv,
det er døden
vi synger op imod

det er det vi ved, nattens
lange gader, asfalt er blandt det dumme,
               






                    Har jeg fortalt det hele?  Fotografier af rustne maskiner,
af bunker af sand, og den blå himmel og de hvide skyer
over det hele, meget store skyer, meget fotogene skyer, vi vil have klarhed, billeder
af vand. Men det var ikke det jeg ville fortælle om. Jeg ville fortælle om den gule bog
ved mine side, jeg ville fortælle om dens palmer, som ikke er palmer, men
bananpalmer som er en form for korn, noget vi har styr på, guder og templer,
det er det ene, og det er alt et andet, det er det samme, samme uendeligt varierede
sang, samme riff, det er en livslang undersøgelse, det handler
om sjæl, hjertets banken, en god nats søvn, at lære, vi er unge, der er meget

at lære, vi er unge igen, det sidder i ørerne, sammenhængen mellem omgivelse og udtale,
det madpapir skraldespandene fyldes op med

det er osse et sprog
ligesom tyggegummiet på rastepladsen

cirka det meste af hvad jeg er omgivet af
stumper og stykker

en bil starter som om den aldrig har prøvet det før

og lyset drejer ind over mit tastatur
og forsvinder igen

fyrtårnet i blåvand

hvad var det du ville vise mig



du ville vise mig noget
du ikke viste mig

der var noget jeg skulle opdage




men sådan er det altid

det er ikke bare dig
jeg snakker om


hej fravær af farver
hej alle farver

hej at der kan stå noget

det er lige før det er ligemeget hvad
men det er det selvfølgelig ikke
det er det selvfølgelig ikke

der bliver hele tiden truffet nogle valg



det er den hellige gral
hvad er intelligens
hvad retfærdiggør at vi føler os bedre
større end alt andet

selv bier træffer valg
selv bier
selv bakterier
selv selv selv
selv selv
selv
selv
selv














































                   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar