fredag den 9. maj 2014

altid vender man tilbage til vandet

  floden hvor vores fødder blev smurt ind i olie   smidt ud   et sted længere oppe    og tilbage nede i fladlandet søen   det hellige vand   hvor en krage landede og forvandledes til en   svane    vi rørte det ikke   gik ikke ud over broen til den hellige bog i det gyldne tempel på den hellige ø    vi blev fotograferet igen og om igen   vi var guld   bare det at røre ved os   at fange vores blik    afsmitningen kan redde et liv   vi sad i  den park hvor invasionsstyrkerne  nedskød hundreder af ubevæbnede lokale   en massakre   der findes i virkeligheden kun tal på   projektilerne   og statistik    over hvor mange kroppe det antal projektiler kan forventes at ramme    vi rørte ved skudhullerne  og blev fotograferet med   lokale børn på vores skød  vi kommer fra forbrydernes land    støv så meget støv i vores øjne   vi var glade for vores hotelværelse   vores slik   

Det var forår var det. Nej, sommer, brændende varmt. Hvilket klaver, hvilken sang? Jeg sover ikke. Sommetider gør jeg.    Det er jo ikke fordi det   er første gang    jeg har set    en due   men her   due    findes du også her     senere    efter et uvejr   som   virkelig gav  mig fornemmelsen   af at være i en ørken   indkredset     i en oase     af jeg ved det stadig ikke   hvad jeg skal kalde det   liv    alt kan ske   for hurtigt   man når kun at    få et glimt   af noget her    der     så jeg en satellit    som var det den første   jeg nogensinde så   glide henover himlen   det lille øje   som ser alt og  ingenting   har jeg set så mange gange   før   men dér   var det første gang  var det    som første gang    mens regnen gled af palmebladene   jeg var ikke hjemme     og jeg var uden humør   hvis man kan være det   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar