fredag den 10. januar 2014

fra kladdeheftet

jeg har haft ondt i fødderne hele dagen og vi har næsten ikke taget et eneste skridt / skoene skrumper ind fødderne udvider sig i varme som universet / hjernen siver ned i kroppen jeg er et nervesystem blandt andet i familie med lyn mellem bjergene og byerne langs de små kringlede veje og stier på afgrundens rand / vi forholder os afventende / katten spinder under sengen vi vil have den ud men den hvæser og kratter flænger vores hud og blodet pibler / til sidst må vi slå den ihjel knuse den med en stol / du vrider halsen om på den for en sikkerheds skyld og flår pelsen af den suger dens øjne ud / det lille dyr / jeg vidste ikke du havde det i dig / noget glider forbi os langs murene og mellem træerne / slanke fingre forsvinder i mørket når vi kigger / trommer i det fjerne og de kommer nærmere ud af mørket træder naboerne på den anden side af gårdspladsen / de spiller klodset musik på deres små hjemmelavede instrumenter skuler ud fra under deres munkekutter / hele natten holdt de os vågne med deres højlydte messen og tantriske sex / eller det vil sige jeg sov for jeg havde uld i ørerne 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar