torsdag den 20. juni 2013

Mails til en vens kæreste

Kære Siri.

Det er godtnok varmt. Vi sidder på biblioteket i Longview, Texas. Hvorfor byen hedder sådan ved jeg ikke noget om, den er lille og kedelig. Måske er der god udsigt herfra. Måske længes man væk fra den. Texas er fladt som jeg aldrig har oplevet fladt nogensinde før, og jeg er fra Jylland, som du ved. Vi skal bare lige finde ud af, hvor der er en campingplads her i nærheden. Så skal man jo bruge internet. Og det kan man kun finde på bibliotekerne her i Staterne. Så skal man have lånerkort og hele balladen. På mit nyeste kort er der er en dum tegning af et hus som læser i en bog. Og vi er ved at smelte. Jeg skriver fordi Josse, der er nogle ting jeg lige vil sige om ham. Jeg ved du elsker ham, men hvordan kan du bo sammen med ham, og måske endda tænke på at gøre det resten af dit liv. Jeg har kendt ham i 17 år, du har hørt historien om da vi mødte hinanden første gang, at han ville pisse om kap, og så kom der det der vindpust, og jeg blev pisset til af hans pis, og var lige ved at slå ham ihjel, men vi blev gode venner. Og er det stadig, det er ikke det. Og du skal ikke tage det så alvorligt, det jeg skriver, om hvordan du kan leve sammen med ham, for vi er jo på rejse, og sammen hele tiden, så kan man jo blive lidt træt. Det er ikke fordi det ikke går godt. Vi har det skide sjovt, får drukket nogle bajere og hørt høj heavy i bilen, synger med og pjatter og snakker om alt muligt. I går var vi på stripklub og Josse blev smidt ud fordi han var så stinkende stiv. Jeg ved faktisk ikke helt hvad der skete. Jeg var jo også selv godt lakket til, og kom til mig selv med et par patter lige smask i ansigtet. Det var nogle af de lokale som havde drukket os i hegnet, og trukket os med derind. Vi gjorde ikke noget galt, det var helt uskyldigt, og jeg gik også ud, da jeg var kommet til mig selv, og havde sat en dollarseddel i g-strengen. Men altså, Josse, han elsker dig meget højt, det siger han hele tiden, og rigtig meget når han er fuld. Det er rigtigt som du siger, at det ser ud som om hans øjne er ved at poppe ud af fjæset, når han er rigtig stiv, det har jeg ikke lagt mærke til før. Jeg har nogle gode fotografier. Der er meget han ikke rigtig kan få sig til at sige til dig. Og jeg har det lidt skidt med at skrive det til dig, bag hans ryg. Du må ikke sige, at jeg har sagt det, men måske kan du komme ind på det overfor ham, uden at det virker mistænkeligt. For der er nogle ting, jeg synes I skal have snakket om, så I kan blive ved med at have det godt sammen. Man kan så let misforstå hinanden, jeg kender det selv fra tidligere parforhold, du ved alt om det. Det er også fordi jeg er rigtig glad for dig, og ville være ked af det hvis I misforstod hinanden, og du skulle forsvinde. Du er en fantastisk kvinde, og Josse kan ikke leve uden dig, du ved hvad jeg mener, han har det svært med mange ting, og især kvinder, jeg har kendt ham i længere tid end du har, kendte ham før dig, og det var svært, virkelig svært for ham. Jeg er så glad for at se ham være så gla


.....


Undskyld Siri. Tiden løb ud, da jeg sidst skrev til dig. Du har nok bekymret dig. Josse har også sagt at dine smser virkede lidt mærkelige. Jeg kan ikke lige nå mere. Vi skal flyve lige om lidt. Jeg skulle have købt udlandstelefoni, så kunne jeg have smset til dig. Vi må lige snakke sammen hurtigtst muligt, når vi er hjemme igen. Du skal ikke bekymre dig, det er ikke så slemt.

Kh Lasse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar