onsdag den 19. december 2012

Fra livet på Facebook


Det ligner da vist din bil...
Synes godt om ·  · 
  • Thurit SørensenLars Thur og Marta Martah synes godt om dette.
  • Lars Bo Nørgaard aldrig har jeg da kendt magen til hysteri, at der både skulle babubil og polis og præsten kom og tv2news bare fordi man tager en tur på landet og lige beslutter sig for at kigge indefor hos lokalbefolkningen. men jeg fik ret: det endte ikke med stjerne for en aften og voice og hvad det alt sammen hedder, dans med en kendt, spis ordentligt med justitisministeren. akkenej.
  • Erik Kock Det er typisk for de nordkøbenhavnere der er i praktik uden for deres egen by og oplever den ægte virkelighed; så kommer det store udtræk. Jeg forstår godt din ærgrelse. At være miskendt af medierne i sin samtid og kørt ud på et sidespor som her - det er noget af det værste; kender det kun alt for godt.
  • Knud Steffen Nielsen hva er der med billedet her. Har man ikke lissom set et hus, en bil, en rask ung mand, der ka det der med pedaler, før. Er det så den bette postkasse, hva ka den? Er huset malet med ulovlig maling?
  • Erik Kock Anmeldelsen om parkeringen kom fra ejeren af græsrabatten, som påstod at græsset var nysået. Så kender vi José igen. Meget kan han ikke lære, men brokke sig, dét kan han.
  • Knud Steffen Nielsen José. Den gamle bandit. (sagt med godmodig tone, som når man taler til børn: "din lille bandit", mens man godmodigt river det lige så stille i øret)...ja, nu er han jo kommet til penge og højt på strå, og som han da i den grad har fortjent det. Tidligt op om morgenen og sent i seng om aftenen bare for at ku hjælpe andre. Tit gik vi sammen ud og hjalp, hvor vi ku. Sommetider gik han så hjem næsten inden vi var kommet af sted, men så klared' jeg det da bare selv.
  • Lars Bo Nørgaard José, ja. Akkeja, faktisk. Vidste I at José er et navn han har fået hos numerolog? Først hed han Jan, så Bertil, derefter en længere periode hvor han hed Hjalmar (dengang han forsøgte at komme i Folketinget via en kampagne mod invasive arter (mest af alle invaders hadede han bjørnekloen) - han anede en venstresnoet konspiration som havde til hensigt at gro DK totalt til i alverdens ukrudt for på den måde at skrue alting tilbage til stenalderen = marxismen. det gik faktisk overraskende godt - jeg mener at han rent faktisk fik to-tre stemmer - og han er jo ikke gift og barnløs er han osse). Nå, men nu hedder han altså José, og hvad man så lige skal lægge i det, det ved jeg sguitte - måske det gir point i zumbaklubben, hvad ved jeg. Men pønser på noget, det gør han, vær vis på det.
  • Knud Steffen Nielsen Det lured' mig. Der var rigtignok noget, der ikke stemte. Den José, jeg kender, har jeg kendt siden han blev født, og jeg bar over ham dåben sammen med ven Svenne. Hvad er barnets navn? spurgte domprovsten. Og vi svred' som med en stemme: José og så en længere smørre. Mørkhåret, spanske trækninger i kroppen, let til tårer, let til sabel, let til bens. Og ham her fornemmer jeg som lyshåret, stabil i chasisset, slæbende gang. Nej jeg vidste det. Det er ikke min gamle José. Det er ikke første gang jeg er taget ved næsen; det må anden gang. Første gang var en svejtser, der ville sælge mig et kukur, men det var tydeligt, at det ikke var uret der kukkede, men svejtseren selv, og da havde jeg betalt uret helt ud. Pis. Pis. Og dobbeltpis.
  • Lars Bo Nørgaard Åh ja, José, den gamle bandit, som man siger det til en fedladen og cigarosende gullaschbarontype - jeg ved godt hvad der ligger nede under den vindmøllepark - måske du lige skulle udskrive en bette check til mig og så ikke et ord mere om den sag. Så lille behøver den heller ikke være den check.
    for 2 minutter siden · Synes godt om



    • Knud Steffen Nielsen Skriv lige hvad jeg skal gøre med svejtseren. Han ku sagtens lave andre ulykker. Fx sælge mig en brandbil og så opdager jeg først bagefter, at det var jodlefar, der sagde babu. Det ka koste liv, siger jeg.
    • Viggo Madsen Ja, det klassiske spørgsmål: Ville De købe en brugt brandbil af denne mand??
    • Lars Bo Nørgaard Viggo - jeg er glad for at melder dig på banen (bananen, var jeg lige ved at skrive, men lad os nu forholde os sagligt og alvorligt til tingene her, lad os anlægge statsmandsminer, som er det som klæder os bedst. kom forresten lige i tanke om en barndomsanekdote, da jeg skrev 'saglig': sommetider kunne andre børn finde på at sige til mig, at min far var sagfører, og jeg blev rasende og ked, for hjemme hos os hed det advokat, og troede at 'sagfører' var 'savfører' udtalt på jysk, og så var det jo dril, jeg blev udsat for). Nå, hvor kom vi fra? Nåjo: Viggo - kan du ikke lige klare Knuds problemer? - jeg er træt af hans evindelige klynk her på væggen, og jeg ved at du ved alt om gamle brandbiler og kukure. Desuden skal jeg i dag til møde i Danske Bank, fordi de har en hel del kaffe til overs, som de gerne vil have drukket.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar