fredag den 12. oktober 2012

Brev fra Johan B. til en fan.

Kære Poul. Jeg tror du har ret. Faktisk ved jeg det. Lad mig kort opridse hvad der skete den dag og i de følgende år: Hesten og jeg stod sådan og gloede på hinanden i knap tre døgn (min kone lavede mad til mig i perioden, gav mig vand osv. og rimlighed skulle der være til, så hun fodrede osse hesten med dejligt frisk græs og sukkerknalder). Men til sidst vandt jeg jo så, da hesten faldt død til jorden. Du kan tro vi fik hestebøf den aften. Og siden hen byggede vi en dejlig hytte af dens knogler og hud. Det blev til mange gode år i skoven, hvor vi fik os mange børn og lærte både fugle og træers sprog. Senere kom jo så industrialiseringen og familien blev splittet. Pt planlægger jeg at skrive en roman om det hele. Skal bare lige først være færdig med min ph.d. om jagt ved øjets kraft. - Har i øvrigt hørt at efterkommere af mit afkom stadig dyrker en religion som har hesten som højeste helligdom. Den er gennem tiden fusioneret med kristendommen, så de foretager rituelle korsfæstelser af heste og den slags halløj. Interessant nok, osse noget at skrive ph.d./roman om hvis jeg finder tid mellem al min foredragsvirksomhed og den nye storfamilie osv. Mvh Johan Brisedal, forfatter m.m.
Naturligvis sender jeg samtlige mine publikationer til dig, løbende. Du skal få den autograferede guldkantsudgave tilsendt. - Men tålmod min ven; jeg er cirka halvvejs i bind 1: Tidligste geologiske tid; Cornwall: Edens Have?. Småarbejder osse lidt på et bind 2, som mest handler om dyr som ikke findes. Bind 3 bliver nok noget om folks tøj og sjove ord som man næsten ikke kan tro de kan få sig selv til at bruge i det daglige. Nå, men jeg har travlt, og kan dårligt huske hvilken bog er hvilken. Og prioriteringer osv.  Der er så meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar