fredag den 12. oktober 2012

Skitse 2



Duerne  på ledningerne udenfor vinduet i Amritsar  det første hotel   
den hellige zone   intet rusmiddel måtte indtages her      
på altanen   vi besmittede bogen (sikhernes hellige) rundt om hjørnet   
vi så den blive lagt i  seng på TV   

*
Det var forår var det. Nej, sommer, brændende varmt. Hvilket instrument, hvilken sang? 

Jeg sover ikke. Sommetider gør jeg.    Det er jo ikke fordi 
det   er første gang    jeg har set    en due   men due    findes du også her     
senere    efter et uvejr   som    gav  mig virkelig gav mig fornemmelsen   af at være i en ørken   
indkredset    


 i en oase   jeg ved det stadig ikke   hvad jeg skal kalde det   liv    

alt kan ske   for hurtigt   man når kun at    få et glimt   af noget her     så jeg en satellit       
glide henover himlen   det lille øje lille kyklop       
 ser alt  som ingenting   
har jeg set så mange gange   før   men det var   første gang     
som første gang    mens regnen gled af palmebladene       
og jeg var uden humør      

*
en  cykelrickshawmand ventede på os udenfor     
                  

vi sov godt 
jeg vil gerne tilbage 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar