lørdag den 13. oktober 2012


Der snakkes om liv


det er ikke særlig let  

at

liv det organiske    
 er i sig selv et oprør      
det er det     
det er   

 som det står    i modsætning    til alt   
andet   vi kender      
det regner     vandet plasker mod    
asfalten   det sker  
vi bevæger os igennem

   bygger et hus 
jeg sidder her og er tør og skriver 

min  
 bror ser en  
rockdokumentar  

internettet   
ved jeg endnu ikke hvad er   men   nok   
det største skridt   

            jeg mener   på så kort tid
 aldrig  nogensinde  før    
 her sidder jeg   og det regner   
   hvem læser med     fuglene er  på vej 

til   varmere himmelstrøg      de flyver      
 holder hvil i træer      
 i det sydlige Europa     

hvis vi skal tale Gud og Satan  er vi den sidstnævnte   
er liv   den sidstnævnte   men   

den slags dummesnak    kan du lide grøntsager eller kød     hvor gammel 
er du og uddannelsesniveau   

så hellere      

 jeg kan ikke spille klaver

Ingen kommentarer:

Send en kommentar