tirsdag den 31. juli 2012

Samtale om (på) en sten:


  1. Igen et pletskud fra LBN. Tak for det. Genstande der ligger helt stille, det er bare dig. Ikke dermed sagt noget om det dovne og dvaske sku ligge særligt godt til dig, men det gør det bare. Jeg er selv en type, der vil have de ting der gang i, det friske og ungdommelige, det forskelsgørende, det fremadrettede, det der tænker verdensproblematikken ind. Men det er jo bare en anden (og friskere) måde at se på tingene.
    SvarSlet
  2. Knud. Jeg har talt med stenen via satellittelefon. Og hold kæft, hvor er den bare skuffet over dig. Og samtidig fuld af medlidenhed med dig. Dér ligger den midt i Indien, i det helligste hellige og er en støtte og trofast og lydhør kammerat for alle de som har for travlt med ræs og karriere og hurtige biler til at sætte sig ned og fx høre de skønne fugle synge, den herlige vind blæse i de forunderlige træers kviste og blade. Og så kommer de til min ven Stenen og græder og lægger en blomst, og får rigtig talt ud om al deres spildte tid, og hvordan de føler at de er mere døde end levende (derfor de lægger blomster - som var det lissom på deres egne grave). Men Stenen sagde også, at der var håb for dig endnu. At den i nat vil besøge dig i dine drømme. Det er ikke sikkert at du husker noget i morgen. Men hvis der er håb, og det tror Stenen på at der er, så vil dit inderste sandeste jeg lytte, og langsomt sætte dig ned i tempo og give dig besindelsens gave. Men tænk ikke på alt det, Knud, bare fortsæt som før. Hvis der er håb, så er der håb, og så kommer det altså af sig selv (ved hjælp af Stenen og det der inden i dig, som den snakkede om). (jeg er ikke nødvendigvis enig med Stenen. Men synes du skal vide, hvad den sagde om dig).
    SvarSlet
  3. jeg drømte intet om nogen sten i nat, sov fredfyldt og nød farten og de hurtige clips, dagen havde budt på og omvendt: jeg den. Dagen som eksplosion, dagen som et roterende kagebord i et farveorgie og så tempofyldt og friskfyrsagtigt i overhalingsbanen, at det var som vokse op i en kaskade midt i et mirror. I speak much English, because I can say much more rapidly and give it more flavours and ohhooray, I ambusy ignited ready and looking for adventure harley off we go
    SvarSlet
  4. Som sagt: Jeg syntes bare at du skulle vide hvad Stenen sagde. Hvis du drømte roterende drømme af mere påfuglenarkotisk karakter, så er det da helt fint med mig. Det kan jeg osse godt drømme engang imellem, når det lissom er det humør jeg er i. For tiden er det mere tungt træ og vand og arme som griber gennem ruder og rustvogne som hænger som zeppelinere over Themsen. Men gi den gas Knud, gi den for guds skyld gas.
    SvarSlet
  5. Jeg prøvede, min ven LB, at give den ordentligt gas. Og hvad var der ved det. En træg omgang. En kamp i fluevægt mod cruizer. To minutter så glaskæbe-pling-plang-ska-vi-lege-bambanan-skræl-dig-selv-eller-ska farmand-bonecrusher-lilla-glimpse-til-hagesmækken-byde rundt af karaffel-rosenknop-som dip. Du godeste ja, jeg sagde nok to minytter (går til fransk), sagde jeg virkelig det..to sekunder..det gider jeg virkelig ikke. Så hellere samle på kuglepenne og årgangskringle. Og det er lige nøjagtig, mein Freund, hvad jeg gør. Det er tiden i sin fylde og følgagtighed. Tiden i klemme i dørsprækken. Tiden som redekam gennem den skaldede.
    SvarSlet
  6. Så havde jeg lige den vildeste sved-og-maskingeværdrøm her i nat, Knud (må jeg kalde dig Kaburator-Knud? (Gør jeg sguda bare)). Stenen fik tusindben og højhat, spidseste tænder og kørte traktor med turbo og blod sprøjtende fra hjulene. Den pløjede sig igennem Stillehavet, dykkede og fangede en ordentlig octopus mellem tænderne. Skreg at havet var for småt for den. Kosmos var støv på dens rovdyrklo. Og så regnede det med mågestel og bøger af gammelkloge digtere i regnfrakker, hele skidtet røg ned i  vortex til octopusses næb og haps, væk med alt det gamle støvede. Yes. En ny verden, ottearmet og larmende voksede frem. Og jeg havde ikke svedt det mindste faktisk, vågnede knastør i sengen og gik ind og stak min bror en hundredelas, så han kunne få en ny tattoo. Lige nu hopper jeg på trampolin og spiller vild trompet og fuckfinger, venter på at han kommer hjem og så står den på burgerbøffer og tyk sovs. Wow. Intravenøst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar