torsdag den 26. juli 2012

Fra lægedagbogen:


Jeg har taget fat med høvlen. Al hans hud er skrællet af (så er der flæskesvær til festen på fredag, mon så ikke jeg har en chance hos hende den nye sygeplejerske), og er så småt gået i gang med organerne, alt unødvendigt fyldstof. Skal nok finde noget klogskab derinde et sted, om så bare et gram forkullet gammelklogskab, noget må der vel for fanden være. Han er lige holdt op med at skrige, det er et godt tegn; ro, eftertanke, [ulæseligt pga. udtværet blod] at jeg er på rette vej. Utroligt egentlig hvor meget arbejde man gør helt gratis for andre mennesker. Sommetider tænker jeg næsten at Portør-Madsen har ret; at jeg ikke kan redde hele verden, og til hvilken nytte. Men har jeg først sat mig noget for, må det fuldføres. Altså; Dr. Kragelund: Smøg ærmerne et par centimeter længere op, så skide være med om nogen ser den tatovering fra min tid i Tjenesten. Før eller siden kommer det jo alligevel for en dag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar