torsdag den 31. maj 2012

Ismysteriet fortsat. Store problemer. Men måske alligevel opklaring i horisonten. Vi får se.



Ok.
Ræven smuttede. Jeg ved ikke hvorhen. Den er stadig under mistanke. Jeg har heller ikke opgivet Slangemanden endnu. Men sporene løber kolde. Jeg må indrømme at jeg ikke har meget at arbejde med. Opsøgte politiet i går; endte med lidt kaffehygge og en videofilm. Den med Arnold, hvor han skyder en hel masse og taler sjovt. Men altså ingen opklaring i udsigt.

Så opsøgte jeg en clairvoyant. Har ofte fået anbefalet Frk. Kisser af mine detektivvenner.
Hun sagde, at jeg var fisk. Så sagde jeg at det kunne hun selv være. Hun sagde at jeg snart ville få noget tungt i hovedet. Jeg sagde farvel og lagde en af mine tidsindstillede brandbomber under hendes hæk (skulle jo ikke være noget problem for hende, at finde og afmontere den).

Det er meget koldt i dag. Jeg tror klimaet er ved at forandre sig til det værre. Det er sidste udkald venner, hvis vi skal have en fremtid her på planeten. Jeg drikker for meget kaffe, får ikke nok motion. Jeg tænder mig lige en cigar og tænker lidt over, hvad mit næste skridt skal være. Jeg har en fornemmelse af at sporene peger mod Bermuda.


13 kommentarer:

  1. Jeg har ikke nået at læse dit nye interessante indlæg, men må jeg ikke lige foreslå Bermuda. Jeg prøvede det for to år siden. Jeg havde vundet dykkerudstyr og et uddykningsskib i en konkurrence. Og mig af sted. Det blev alletiders. Så tænk lige over min idé. Hermed være ikke sagt at nu har vi løst alle problemer. Det skal jeg jo sige. For jeg tror faktisk det er LØSNINGEN. Og blandt alle de folkeslag jeg har set. Da er det dem der smiler mest. De smiler over ingenting. Du ka sætte dig ned i skrædderstilling og lave rødt hovede og øjnene lukket. De smiler. Du kan rejse dig op i fuld højde og gøre et eller andet tosset. De er bare ikke hånlige, men smiler helt vildt. Så go for it. Kun en gang grinede de og lo de på én gang da jeg pumpede en kokospalme, der lignede en cykel. k

    SvarSlet
  2. Hvor utroligt, hvor helt fantastisk! Du har ikke læst mit indlæg, og så ved du alligevel at mine tanker går mod Bermuda. For os to Knud, der er det ligemeget med tid og rum. Det behøver vi ikke. Lige nu ved jeg fx at du står med din flammekaster fra anden verdenskrig og laver fis med naboens kat. Og om nu, nu fik du ram på den, og nu dit eget hår. Bare rolig, Knud, jeg ringer efter ambulancen straks, skynd dig ind under bruseren.

    SvarSlet
  3. Tak Claus Ejner. Du ved jo alt om Arnold. Måske du skulle søge ind hos politiet. Jeg har hørt at de har brug for folk som dig.

    SvarSlet
  4. ..jeg har selv været ved politiet. Og gjort et godt job og en forskel. Men det er historie nu. (jeg sku så ha en toplederstilling, og det ville jeg ikke. Jeg har et lille landbrug -mest fjerkræ og pelsdyr-og et stuntfirma, så jeg ku ikke få enderne til at mødes. Og det ville jeg heller ikke). Men Claus Ejner har jeg allerede anbefalet til mine gamle kolleger. De var ellevilde. Flere af dem. Og resten vidste ikke rigtig. k

    SvarSlet
  5. kan du huske dengang, første gang vi mødte hinanden, Knud? da du stadig var betjent og jeg en ung lømmel. og så skulle du lige sætte mig på plads med din stav. men så var det en fransk hotdog du fik hevet op af lommen. jeg siger dig; vi grinede så meget af dig i forbryderbanden, at vi slet ikke rigtig fik stjålet eller ødelagt noget den sommer. fra da af hed en fransk en basse, og det førte jo til at vi sommetider glemte hvad der var hvad og det gik helt galt i pølsevognen, når vi bestillede en basse med ketchup og fransk dressing. men det var nu en herligt tid alligevel. nu er jeg jo så blevet voksen, og ikke så interesseret i kriminalitet mere. nu er det mere noget med bare at se film om det.

    SvarSlet
  6. PS. jeg kan godt nogen gange vågne op midt om natten, og være helt fuld af længsel efter bare en lille smule kriminalitet. så går jeg ud og stjæler lidt af min brors mad i køleskabet. bare lidt pålæg eller sårn, måske en syltet agurk, så han ikke opdager noget. og hvis han gør, så smiler jeg bare mit røversmil og laver som om jeg har en kniv, som jeg truer med. så ved han godt, hvad det handler om. og så slår vi bare en streg over det, og griner lidt sammen.

    SvarSlet
  7. Det er skidt at du stadig har det der i dig, kriminalitetens svøbe, også kaldet mikrobe. Det ka godt være det kildrer lidt nu og lissom siger ok jeg laver lige en lille kriminalitet. Nej, siger. Nej. På fransk siger man det så smukt Qui volle un oeuf, volle un beuf. Stjæler man et bette, bette ubetydeligt dueæg, så har man ren de fakto stjålet en stor fed modbydelig og beskidt okse. Og det er da ikke den vej du vil gå, min ven. Den gang med hotdoggen, den kan jeg overhovedet ikke huske. Så pas osse på løgnehistorier. Løgnen er dræberens tvilling, plejede vi at sige i korpset. Mange berygtede mafiabosser, hvad tror de har svunget sig op på grund af hvad tror du. Yes, du ved det.Løgnen, den tvetungende brilleslange naja naja hagana's sodsværtede spaltetunge af en led bavian. Og ingen mafiabosser, ingen, kan sove om natten. De er ulykkelige over deres kriminalitet og løgnehistorier. Og tit når jeg møder en mafiaboss, så siger jeg til ham: Tror du ikke du sku lade være med dine lyvhistorier. Jow, siger de, men det er svært. Ja. det er det.

    SvarSlet
  8. Jeg er undercover i kunstverden som Arnold i den film hvor han er conputersælger men du ikke sige noget heller ikke dig Knud

    SvarSlet
  9. claus ejner, jeg lagde blot et falsk spor ud, for vi betragtes. Konstant. Mod narkohunde pudrer jeg mig med kanel. Mod de kinesiske toldere bruger jeg små knitrende sedler (yuan). Mod mafiaen i Singapore benytter jeg mig af let smisken og franske postkort. Ikke mere nu. Jeg mærker noget omkring mig.

    SvarSlet
  10. knud: det samme her, jeg er et stort røgslør

    SvarSlet
  11. jeg synes i er gode mennesker. blandt de bedste. jeg sad og lavede en liste over mennesker som slet slet ikke kunne undværes, ikke om så jeg blev tilbudt min livret hver dag resten af mit liv (eller måske bare hver tredje dag, for jeg synes ikke man skal overdrive, og så mange kære dyrs liv vil jeg ikke have på samvittigheden. og desuden ved jeg ikke hvad min livret er, og så blir det jo hurtigt svært.). men altså; listen bestod kun af jer to gode mennesker. jeg har sendt listen ud til mine andre bedste venner (andre lister), så jeg kan garantere jer at i aldrig mere skal være bange for hjemmerøveri, noget som helst, hvis i en dag står på den lokale og er ved at rode jer ud i slagsmål, vil i opleve at nærmest ud af det blå, vil et herligt mandfolk komme og klare problemerne for jer. så kom ikke her knud, og sig, at kriminalitet kun ondt og noget for dumme mennesker.

    SvarSlet
  12. Folk har sendt mig så mange lister, at jeg bare ikke gider mere. Så skal jeg bæres guldstol gennem Næstveds gader, Så vil bystyret i Nanortalik opsætte en statue lavet af narhval af mig (jeg blev så vred, så jeg flænsede et spæklag ud af den første den bedste, der kom til min dør. Det viste sig at være min bassist i bandet, E. Nyhavn, så jeg måtte optræde ved en masse solistkoncerter fra kyst til kyst. Men så gik det jo bare meget værre, fra asken i ilden. Så sku man da helst være koncertmester hid - med tilhørende laurbærkransning..og det tager tid og er noget svineri i håret--jeg ska sgu ikke ha sammenplantninger i håret- og så et tryglende brev om ay være førsteviolinist did. Og nu kronen på værket: om jeg ikke ville opsætte Tannhøjser i en nybygget kocertsal og så Bayreuth i påsken. Jeg gider det simpelthen ikke emre. Alt er aflyst. Jeg nøjes lige med det lidt her, men et cirkus og tryglen og fedten og smisken af den anden verden. k

    SvarSlet